the sweet 'child'hood ^.^

Alhamdulillah, yesterday I went to my first secondary school;SMA Al-Basriah Kuala Tembeling for two purposes.

1)met up my teachers for the last time before my flight to Egypt.
2)majlis solat hajat untuk pelajar form3, form4 dan form5. adik saya PMR tahun ni. Pray for her guys! ^.^

Then I met my teachers. Salah seorang daripadanya adalah Ustazah Fazlita.

Ustazah : Haa, Sirin. Kamu belajar mana sekarang ni? Ustazah tengok selalu je online fb. *Dush!*
Aku       : Aaa...aaa.. hari Selasa ni nak gi Mesir la Ustazah.
Ustazah : Oooh. Jangan ber-fb je nanti. Belajar elok-elok.
Aku       : Ok Ustazah. Lepas ni saya kurang dah online fb. *erkk.how I wish on that time I've crossed my fingers at back lol*

Ramai guru2 yang pernah mengajar aku dulu masih ada di situ. Ustazah Hatinazon, Ustazah Mariah, Ustazah Fazlita, Cikgu Zaidi, Cikgu Kasim, Ustazah Nora, Ustaz Shamsul, Sir Sabri, dan Ustaz Bakhtiar. Guru yang lain tak berapa kenal sebab baru dan tak sempat belajar dengan mereka. Seronok apabila bertemu kembali mereka setelah 4 tahun tidak bertemu officially. Kalau terjumpa dekat Masjid Kuala Teh dengan Cikgu Zaidi tu dah biasa dah.


Cikgu Zaidi-my best Math teacher ever!

Ada satu perasaan yang sukar digambarkan apabila berada di sana. Rasa blessed kot. Di situ la aku belajar banyak benda selama 3 tahun di situ. Menjadi remaja hingusan di situ dan berlagak konon-konon dah cukup matang. Banyak ditarbiah tapi aku la remaja hingusan yang tak menerima pentarbiahan di saat itu. Sebab itu doa guru-guru sangat penting. Aku percaya, berkat doa guru-guru aku la aku menjadi 'baik' berbanding dulu. Ok, kalau sekarang korang tengok aura 'jahat' masih ada, bayangkan la betapa 'jahat'nya aku dulu di sekolah ni. Emm, tak enak pulak jahat tu. Nakal la kot. Nampak proper sikit. Heee.

Mereka masih di situ. Tak banyak yang berubah. Same smiles, same words, same warming gestures, they're the same persons. Then I realise how I miss them so much. How I miss the school so much. But the only thing I felt for all this while was the numbness. I hate that feeling. It seems look like I didn't appreciate what I'd been through for all this while at that school but actually no! I love every single things happened to me. Happiness, sadness, hatred, love, rage, anxious, and others undefined feelings. Every moments are still kept alive in me. I never do have any intention to keep it away from my life. SMA Al-Basriah, the less you've been mentioned before this, the more priceless you're. ^.^

P/s: I moved from that school not because I was 'budak jahat' but just to improve my knowledges and gained new experiences.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

pelangi itu 7 warna

eh eh, IGUANA laa.